Akademibokhandeln

Reklamation av presentkort

Uppdaterad

Ett presentkort ska alltid laddas i samband med köp, men ibland blir det fel.

Om du märker att du har fått ett oladdat kort köpt i butik gör så här:

  • Ta med presentkort, kvitto, samt den separata kvittensen på själva laddningen (som du ska ha fått i samband med köpet) till den butik där köpet gjordes så hjälper de dig.
  • Har du fått ett presentkort som gåva behövs även i detta fall kvitto på själva köpet och laddningskvittens för att kortet ska kunna laddas i efterhand.


Om något går fel vid beställning av digitalt presentkort:

  • Om din beställning av presentkort på akademibokhandeln.se avbryts och du är osäker på om det har gått igenom.
  • Om du tror att köpet är genomfört men du inte har fått någon kvittens, eller det inte kommer upp någon betalning hos Klarna.
  • Om köpet har gått igenom men något annat har blivit fel, t ex fel mejladress eller mobilnummer till mottagaren.

Kontakta kundservice via kontaktformulär nedan.
För snabbare hantering ange så tydliga och många uppgifter som möjligt


Tillbaka till Akademibokhandeln

Guide taggad med: Oladdat presentkort