Har du fått en trasig eller skadad vara eller ett helt paket som är transportskadat rättar vi självklart till det!

Gör så här om du har fått en skadad vara eller paket: 

Mejla vår kundservice via kontaktformulär nedan. Vi besvarar mejl inom 24 timmar på vardagar. Ju mer kompletta uppgifter du har, desto fortare kan vi hantera ditt ärende:

  • Ange att det gäller skadad vara eller skadat paket. 
  • Ditt ordernummer, 10 siffror.
  • Den skadade varans/varornas titlar/benämningar.
  • Den skadade varans/varornas artikelnummer; för böcker alltid 13 siffror (ISBN), för "Övrig vara" oftast 13 siffror.
  • Beskriv själva skadan så tydligt som möjligt.
  • Bifoga foto som visar skadan på varan och/eller paketet.


Kundservice hjälper dig vidare med de uppgifter som behövs för kostnadsfri retur och för att du ska få rätt vara skickad till dig.

Observera att du inte kan reklamera skadad vara köpt online i butik.

Läs mer om hur du gör om du har fått en defekt vara, dvs en vara med rent fabrikationsfel.


Tillbaka till Akademibokhandeln