Så här gör du när du beställer:
Varukorg
Lägg de varor du vill ha i varukorgen. Du gör det genom att klicka på "Köp" i söklistan, eller på "Lägg i varukorgen" om du är inne på varans artikelsida. Kontrollera att du har det du vill ha i varukorgen. Om du är nöjd klicka dig vidare via knappen "Gå till kassan" i varukorgen.
I kassan
Akademibokhandelns Vänner
Om du är medlem i Akademibokhandelns Vänner och inte har loggat in tidigare, kan du göra det här. Du kan också passa på att bli medlem och skapa en inloggning. Som inloggad medlem uppdateras kassan direkt och du får automatiskt de eventuella vänpriser som gäller för medlemmar. Ditt köp registreras även på "Mina sidor".
Rabattkod/Presentkort
Registrera eventuell rabattkod och/eller eventuellt presentkort. Läs mer om rabattkod. Läs mer om att betala med presentkort.
Leveranssätt
Vi skickar paket med PostNord eller Schenker, beroende på paketets vikt och storlek. Det sker per automatik och är inte något du som kund kan påverka. Du kan se den beräknade totala leveranstiden i kassan, innan du går vidare till betalning.
Betalning
Registrera e-postadress och postnummer under ”Dina uppgifter”. Observera att den e-postadress du anger här är den adress till vilken Klarna kontaktar dig. Kontrollera att dina uppgifter stämmer.
Annan leveransadress
Gör så här om du vill skicka boken till någon annan men själv stå för betalningen:
Använd fältet ”Leverans” under ”Betalning”
Klicka på "Ändra".
I det fönster du får upp är dina egna uppgifter förifyllda. Ändra till annan mottagare och adress enligt önskemål och klicka på "Bekräfta".
Betalningssätt
Välj betalningssätt och klicka dig vidare via ”Gå till betalning”. Läs mer om betalning och betalningsalternativ.
Observera att du genom att klicka på "Gå till betalning" godkänner Klarnas Användarvillkor och bekräftar att du har läst Klarnas Dataskyddsinformation och Cookiepolicy. Du godkänner även Köpvillkoren för Bokhandelsgruppen i Sverige AB.
Betalfrågor
Våra betalningar hanteras av vår samarbetspartner Klarna.
Läs mer om betalning eller kontakta Klarnas kundservice om du har frågor.
Orderbekräftelse
När du väl har slutfört ditt köp i kassan får du en bekräftelse på ditt köp. Bekräftelsen skickas även till den e-postadress som du har registrerat. På orderbekräftelsen ser du uppskattad leveranstid, och kan kontrollera att dina egna uppgifter stämmer.
Orderbekräftelse på mejl:
Om du inte har fått en orderbekräftelse men ser att summan för köpet är reserverad kan det bero på att fel e-postadress är angiven eller så har beställningen av någon anledning inte gått igenom. Om beställningen inte har gått igenom hos oss, tas reservationen på ditt konto bort och Klarnaordern avbokas automatiskt inom ett par vardagar
Kontakta kundservice via kontaktformulär nedan om du behöver hjälp med din beställning.
Avbokning
Du kan avboka delar av, eller hel order. Du kan inte ändra antal eller lägga till titlar. Avbokningar kan göras fram till dess att din order börjar plockas.
Gör så här för att avboka en beställning:
Kontakta vår kundservice via kontaktformulär nedan.
Ange ditt beställningsnummer.
Ange titel eller namn på den vara eller de varor du vill avboka.
Ange artikelnummer - för böcker ISBN-nummer 13 siffror, för övriga varor EAN-kod - på den vara eller de varor du vill avboka.